fbpx

פוסט: התהליכים מאחורי הפקת קורס דיגיטלי

הרבה בעלי עסקים רוצים להקים קורס דיגיטלי ואחד החסמים הגדולים הוא איך להתחיל, מה לעשות קודם איך לבנות את הקורס מבחינה טכנית וכו’

בהרבה מצבים כל ההתלבטויות האלו גורמות לאנשים להתעכב עם הקורס ולדחות את הקץ להרבה מאד זמן. 
הוצאתי השבוע את הקורס הדיגיטלי הרביעי שלי וזאת הזדמנות לחלוק קצת מאחורי הקלעים של בניית קורס ולשתף בידע שלי. 

התהליכים מאחורי בניית קורס דיגיטלי

בפוסט הזה אני הולכת לשתף צעד אחרי צעד איך הפקתי 4 קורסים דיגיטלים.
חלקם נמכרו במאות של יחידות, חלקם בעשרות אבל כולם היו רווחים, מוצלחים ושימושיים. 
אני לא גורו ולא פיתחתי שיטה מטורפת אני משתפת מהנסיון שלי ורוצה לחסוך לכם קצת זמן על התלבטויות וספקות.

אז בואו נתחיל.

בחירת נושא לפי צורך בשוק:
לפני הכל כשאני רוצה לבנות קורס דיגיטלי חדש זה מגיע מתוך צורך שאני מזהה בשוק. 
הקורס הראשון שלי היה קורס בתחזסוקת רכב, העברתי עשרות סדנאות פיזיות בתחזוקת רכב וראיתי שיש הרבה נשים שרצו להששתף בסדנה פיזית ולא יכלו וזה מה שהביא לי את הרעיון להוציא קורס דיגיטלי. 

הקורס השני היה על ניהול תיבת גי’יימיל מתוקתקת והגעתי לרעיון של הקורס אחרי שהעברתי כמה הרצאות בנושא וראיתי שיש לי הרבה מה ללמד ושאנשים מחפשים חומר על הנושא ושאין מספיק חומר כתוב על הנושא. 

הקורס החדש שהוצאתי השבוע הוא על ניהול משימות עם טרלו, ראיתי שהרבה אנשים רוצים להתחיל להשתמש בטרלו ומתייאשים אחרי כמה ימים בגלל חסם טכני שלא יודעים איך לבצע פעולות מסויימות או שלא מבינים איך לנהל פרוייקטים במערכת. ולכן הקורס עונה על הצורך הזה. 

נושא לא מידי רחב ולא מידי צר:
בבחירת נושא לקורס דיגיטלי חשוב לא לבחור בנושא גדול מידי אבל גם לא ספציפי וקטן מידי ולבחור נושא שיש לו מספיק קהל שיתעניין בו ושזה יענה לו על צורך שימושי. 

אחרי שבחרתי נושא ומיקוד עוברת לחלק של התכנון

1. מכינה רשימת נושאים לפרקים של הקורס
2. מפרקת כל נושא לתתי נושא שכל אחד יהיה סרטון.
3. מחפשת חומר ברשת גם בעברית וגם באנגלית על נושא הקורס
רואה אילו שאלות אנשים שואלים מה מעסקים אנשים ומה מעניין אותם לדעת. 
4. אפשר לעשות סקר אפילו לשאול בפייסבוק מה מעניין אנשים לדעת על הנושא. 
כל תשובה יכולה להיות רעיון לסרטון

מכינה דף הרשמה לקורס
ברגע שיש לי את הנושאים ותתי הנושאים אפשר להתחיל לבנות דף נחיתה למכירה של הקורס. 
כן זאת לא טעות, אני תמיד מתחילה למכור את הקורס לפני שסיימתי כי ככה יש לי דד-ליין ואני יודעת שבתאריך מסויים הקורס יצא וזה ממש עוזר לזרז תהליכים.

בדף נחיתה אני כותבת: על מה הקורס, למי זה מתאים, נושאי הקורס, סילבוס מפורט ומתי הקורס אמור לצאת לאוויר. 

כאן יש פוסט שמסביר על עקרונות חשובים בבניית דף נחיתה

כאן יש פוסט שמסביר על איפה לבנות דף נחיתה בקלות ובזול

כאן יש פוסט על כמה עולה לבנות דף נחיתה

איפה לבנות את הקורס הדיגיטלי?

כעת מגיעים לאחת ההתלבטויות ההתחלתיות הקשות של איפה לבנות את הקורס הדיגיטלי על איזה מערכת. 
יש בשוק הרבה אופציות ואתן פה סקירה קצרה


יש את מערכת סקולילנד מערכת שמיועדת לקורסים דיגיטלים והיא מבוססת על וורדפרס, יש בה אפשרות ליצור קורסים ללא הגבלה ולשלם פעם אחת לכל החיים. 

יש אפשרות לבנות אתר קורסים אצל מתכנת/ת והעלות יותר גבוהה אבל אז אתר הקורסים מקצועי מדוייק לצרכים שלכם ומכיל יותר אפשרויות. 

יש אפשרות לפתוח חשבון ברב מסר ואז מקבלים מנוי למערכת דיוור ובתוכה יש גם את סקולר מערכת לקורסים דיגיטלים. זאת האופציה הכי קלה, החסרון הוא שצריך להמשיך לשלם לרבמסר והקורס באוויר רק כשהמנוי בתוקף. מבחינתי זה בסדר כי אני גם ככה מנויה על רבמסר אבל לשיקולכם. 

אחרי שיצרנו דף הרשמה ובחרנו מערכת שבה הקורס יישב אפשר להתחיל לשווק את הקורס

מתחילים לשווק

כן, אני מתחילה לשווק לפני שצילמתי את הסרטונים, ככה אני בודקת את ההענות בשוק, בודקת את הדופק, מבצעת סקרים אצל קהל היעד כדי להבין מי נגד מי, מה חשוב לאנשים ללמוד ומה הנושאים החשובים שיהיה בקורס. 
איך לשווק את הקורס תלוי בכם, זה יכול להיות ביצירת וובינר או שיעור בלייב שבו נותנים תוכן ואז משווקים את הקורס, זה יכול להיות בהרשמה לרשימת תפוצה וזה יכול להיות בסטורי שלכם באינסטגרם. 
הנושא של איפה לשווק ואיך הוא רחב מידי לפוסט אחד לכן רק מציינת פה שכדאי להתחיל לשווק לפני שהקורס באוויר וכמובן לשקף ללקוחות את תאריך עליית הקורס. 

מתחילים לצלם

ברגע שהקורס התחיל להמכר אני מתחילה להכין אותו בפועל.
אם הקורס אמור להיות מצולם באולפן/ עם צלם מקצועי אז כמובן לקבוע יום צילום.
אני אישית מצלמת קורסים שהם צילומי מסך, יש אפשרות להשתמש בתוכנת LOOM לצילום מסך, אפשר להכין סרטון אחד לדוגמה ולראות את האיכות ולהחליט אם היא מספיקה או אם צריך ציוד מקצועי יותר. 

מעלים את הסרטונים למערכת מאובטחת

כדי שהסרטונים לא יהיו ניתנים להורדה בקלות אני משתמשת באתר VIMEO ומעלה לשם את כל הסרטונים ולאחר מכן מטמיעה את הסרטונים בתוך מערכת סקולר. 
בכל מערכת זה עובד בצורה מעט שונה אבל חשוב לוודא שהסרטונים מאובטחים ולא ניתנים להורדה בקלות. 

שולחים לכל מי שנרשם מייל חגיגי

ברגע שסיימתי להעלות את כל הסרטונים לסקולר הקורס מוכן, אני שולחת לכל מי שנרשם הודעה שהקורס מוכן ושהוא יכול להתחיל לצפות. 
במהלך המכירה של הקורס אני מקשיבה לכל שאלה ואם יש שאלות שחוזרות על עצמם אני מכינה עוד סרטונים ומעדכנת את הקורס.

זהו, נראה לי. 

עדיין לא בטוחים ורוצים להתייעץ?

אם אתם חושבים לבנות קורס דיגטלי, מתלבטים באיזה מערכת לבחור, צריכים ייעוץ לגבי נראות דף הנחיתה או לאיזה חברת סליקה להתחבר אתם מוזמנים לקבוע איתי שיחת ייעוץ.
עלות שעת ייעוץ 300 ש”ח+ מע”מ

יש לי הכרה מעמיקה עם כל מערכות דיוור הישראליות, עם בניית דפי-נחיתה עם הקמה של קורסים דיגיטלים לעשרות לקוחות, ואני בטוחה ששעה אחת איתי תעשה לכם הרבה סדר בראש.