מכירים את הסיטואציה?
אתם מפרסמים את העסק שלכם בכמה מקומות, כל רגע מגיע ליד ממקום אחר והכל בבלאגן.
אי אפשר לעקוב ככה אחרי לקוחות בצורה מסודרת, אי אפשר לעקוב אחרי לידים שנכנסים ואי אפשר לדעת כמה אחוזי סגירה היו לכם, כמה הצעות מחיר שלחתם ולמי צריך לחזור.
אז מה הפתרון?
מערכת CRM! מערכת לניהול לקוחות שבה מרכזים את הכל.
יש מלא מערכות בשוק, לכל עסק מתאימה מערכת שונה אבל לכולן יש פונקציות שיכולות לעזור בטירוף לכל עסק.
הנה כמה דוגמאות לתכונות שימושיות שיש כמעט בכל מערכת CRM
ריכוז של כל הלידים מכל המקורות שלכם
מעקב מסודר אחרי הצעות מחיר
תיאום פגישות בתוך יומן
סליקה מתוך המערכת
שליחת מיילים ללקוחות מתוך המערכת
שליחת הצעות מחיר והודעות תפעוליות מתוך המערכת
וכמובן לכל מערכת יש פיצ’רים ואפשרויות ללא סוף.
אוקיי, נראה לכם שזה משהו שיכול לעזור לכם בעסק. אבל – איך בוחרים מערכת CRM?
יש כמה פרטמטרים ובדיקות חשובות שכדאי לבצע לפני בחירת CRM
1. בדקו קודם האם יש תמיכה טכנית בעברית או נציגות ישראלית.
2. החליטו מראש מה חשוב לכם שיהיה במערכת ועשו לכם ממש רשימה מסודרת וכך תוכלו לבדוק על כל מערכת אם היא עונה לצרכים.
3. פתחו חשבונות נסיון בכמה מערכות שנראות לכם רלוונטיות ובקשו לתאם הדרכה, הנציגים יסבירו לכם על תכונות המערכת וכיצד ניתן להתאים אותה לעסק שלכם.
4. בדקו את מודל התמחור והתאמתו לעסק שלכם, למשל: יש חברות שמחייבות לפי כמות משתמשים, לפי כמות רשומות וכו’ בדקו שהמודל מתאים לכם.
5. בדקו מול החברה איך עובדת האופציה של העלאת נתונים למערכת, האם ניתן להעביר את המידע בקלות, ומה קורה אם תרצו לעבור למערכת אחרת.
6. בדקו אם יש בתוך מערכת ה-CRM סליקה ואם לא אז אם יש התממשקות לחברת סליקה שאתם עובדים איתה כיום.
7. אם לקחתם תקופת נסיון בדקו איך חווית המשתמש, אם לא אתם מתפעלים את המערכת בעסק תנו למי שישתמש בה גישה ובדקו שיש כימיה 🙂
הנה כמה מערכות ישראליות ששווה לבדוק
הכוורת
פרונטסק
זברה
זוהו
ליד-מי
ו… אם יש לכם שאלה לגבי בחירת CRM לעסק, אם תרצו לקבל קצת הכוונה וייעוץ בנושא
מוזמנים לההצטרף לקבוצה שלי ולשאול או לכתוב לי