אני עצמאית כבר 5 שנים, ואני מודה בהתחלה הייתי גרועה מאד בניהול הזמן שלי, הייתי מבזבזבת זמן על שטויות, לא מעריכה נכון זמנים ועושה הרבה משימות בצורה ידנית.
עם השנים השתפרתי מאד ואני שמחה לחלוק אתכם כמה כלים שעוזרים לי מאד לנהל את הזמן, לעבוד מסודר יותר ולהספיק יותר.
תהנו!
- למדתי לא להגיב לכל בקשה לפגישה, לא ללכת להרבה כנסים או אירועים אלא אם כן הם ממש ממש מועילים לי ישירות לעסק.
עשיתי לי כלל שאני מחליטה שכל יום עבודה שלי שווה נניח 1,000 ש”ח ולפני כל הזמנה לפגישה שקיבלתי או לפני כל כנס חשבתי לעצמי, האירוע הזה או הפגישה שווים לי להפסיד 1,000. - התחלתי להשתמש באפליקציית טרלו, כלי מעולה לניהול משימות, בכל יום יש לי לוח של משימות חשובות להיום, תכנית של תכנים, משימות לביצוע, כל החיים שלי וכל התכניות מסודרות במקום אחד. https://trello.com/
כאן יש פוסט שלם שכתבתי על טרלו - הפסקתי לעשות פעולות ידנית, עברתי למשל לחשבונית דיגיטלית, להרשמה לסדנאות אוטומטית, מיילים אחרי ההרשמה נשלחים לבד, קבלה יוצאת אוטומטית, הכנסתי לעסק את כל מה שאפשר להפוך לקל וחסכוני בזמן.
- התחלתי להשתמש בקלנדלי כדי לקבוע פגישות. אני שמה ביומן את התאריכים והשעות שאני פנויה ונותנת לאנשים לתאם מתוך זה זמנים לשיחות או פגישות. זה חוסך ים זמן של פינג-פונג ותיאומים. כאן יש סרטון שהכנתי על קלדנלי
- אני משתמשת באופן קבוע בטוגל כלי מעולה לתיעוד שעות עבודה ואז אני יכולה לראות כמה זמן הקדשתי לשיווק, לעבודה עם לקוח מסויים, לניהול פרוייקט מסויים בעסק וכו’ זה גם עוזר לתמחר נכון וגם להיות עם יד על הדופק כמה זמן השקעתם בכל פרוייקט, והכי חשוב בעיני כשהשעון דופק והטיימר יותר קל להשאר מפוקסים במשימה ולא לעבור למשימות אחרות בלי להרגיש.
כאן יש סרטון שהכנתי על שימוש בטוגל
לסיכום: ניהול זמן זאת מיומנות נרכשת, זה עניין של נסיון ולמידה, יש הרבה כלים דיגיטלים שיכולים לעזור לנו בקטע של ניהול זמן, אבל הדבר הכי חשוב הוא להמשיך ללמוד, להיות מחוייבים לתהליך ולהבין שזמן זה המשאב הכי יקר שלנו ושווה לנהל אותו בחוכמה.
בהצלחה