fbpx

פוסט: עוסק פטור? איך לשמור על סדר בקבלות ולא לאבד קבלות?

יש לכם עוסק פטור? לא רוצים להגיע לסוף  השנה למצב שמתחילים לחפש בכל הבית קבלות וחשבוניות?

מצאתי פתרון כמעט מושלם!

כשפתחתי את העוסק הפטור שלי בשנה הראשונה פשוט זרקתי את כל החשבוניות שלי למעטפה, חלק שמרתי ברכב וחלק  סתם נאבדו לי.

כשהתחילה שנת 2017 החלטתי שהשנה אני עוברת לעבוד בצורה מסודרת ולא מאבדת יותר אף חשבונית, אז מצאתי שיטה שנוחה לי ועבדתי ככה כל השנה.

השיטה שעבדתי בה מתאימה בעיקר לעוסק פטור שרק פעם בשנה מגיש את החשבוניות.

השיטה ובמיוחד לאנשים מבולגנים שרוצים להיות קצת יותר מסודרים ולא לאבד חשבוניות חשובות.

השיטה היא כזאת: הורדתי לפלאפון 2 אפליקציות אחת גוגל דרייב (שזה בטח יש לרובנו בטלפון) והשנייה cs-scanner אפליקצייה מעולה לסריקת מסמכים.

בגוגל דרייב פתחתי תיקייה של שנת 2017 ו-12 תיקיות לפי חודשי השנה.

בכל פעם שהייתה לי חשבונית של הוצאה למשל דלק פשוט סרקתי אותה עם האפליקציה ושמרתי אותה בגוגל דרייב בתיקייה המתאימה.

כשקיבלתי קבלה על קנייה פיזית שעשיתי גם סרקתי ותייקתי במקום המתאים.

כששלחו לי קבלה במייל באותו רגע תייקתי את הקבלה בגוגל דרייב תחת החודש המתאים.

כשהגעתי לסוף השנה הרווחתי כמה דברים:

  1. לא נאבדה לי שום חשבונית וכך אני יכולה להגיש את הדו”ח השנתי עם כמה שיותר הוצאות שזה טוב.
  2. יכלתי לעשות בסוף חודש סיכום בקובץ אקסל של כמות ההוצאות בקלות. (לא עשיתי אבל לעסקים שיש הרבה הוצאות זה יכול להיות מגניב וככה קל להיות במעקב על כמות ההוצאות)
  3. מי שמגיש לבד בלי רואה חשבון את הדו”ח השנתי הרבה יותר קל לעשות את זה כשהכל סרוק ומסודר.

מה שנשאר בסוף השנה זה לקחת את התיקייה עם כל הקבלות ולהעביר לרו”ח, בלי הלחץ של לחפש חשבוניות.

אין את תחושת האכזבה שנאבדו חשבוניות שיכלו להגדיל את ההוצאות.

והכי חשוב יוצאים ככה בסוף השנה בתחושת סיפוק שהצלחנו השנה להיות מסודרים ולתקתק את זה בקלות וביעילות.

ממליצה לנסות את זה בעצמכם בשנה החדשה!

אהבתם את התוכן?

אשמח אם תרשמו באתר לעדכונים ותקבלו עוד מידע מעניין על יזמות, עצמאות ניהול זמן וכו’

תהילה 🙂